اهداف و چالش های درس ریاضی پنجم 95/94
اهداف و چالش های درس ریاضی پنجم 95/94
فصل اول
درس اول فصل اول :
هدف فعّالیت : آشنایی دانش آموزان با مفهوم درس و سهیم بودن او در ساختن دانش مورد نظر است.
فعّالیت ها شامل مراحلی مانند درک کردن، کشف کردن، حلّ مسئله،استدلال کردن، بررسی کردن، حدس و آزمایش، توضیح راه حل، مرتّب کردن، قضاوت در مورد یکراه حل و مقایسه ی راه حل های مختلف است.
هدایت فعّالیت ها به عهده ی معلّم است و هرجا که لازم باشد، معلّم راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد.
در بسیاری موارد، انجام دادن فعّالیت ساده و آسان نیست و صد البتّه، اجرای مناسب آن ارزش زیادی دارد.
فعّالیت ها در حدّ متوسّط طرّاحی شده اند؛ بنابراین، معلّم می تواند با توجّه به زمان و توانایی دانش آموزان خود، یک فعّالیت را غنی تر کند یا با ارائه ی توضیحات بیشتر و ایجاد تغییراتی آن را ساده تر نماید.
هنگام انجام دادن فعّالیت، هدایت گفت و گوی کلاسی یا گفتمان ریاضی، که در آن دانش آموزان به ارائه ی دیدگاه ها و دفاع از ایده های خود و نیز قضاوت و ارزیابی افکار و روش های ریاضی دیگر دانش آموزان می پردازند، به عهده ی معلّم است.به طور خلاصه، فراهم کردن فرصت های یادگیری و دادن مجال به دانش آموز برای اینکه خود به کشف مفهوم بپردازد.
بقیه در ادامه مطلب ....
نويسنده :جهانبخش خیری
تاريخ: ۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ساعت: 14:6